Berki Krisztián…avagy a kissé megcsúszott személyes márkaépítés

Igen, én sem az olimpiai bajnok Berki Krisztián kapcsán ragadtam tollat, hanem a “kivasalt” Berki ihletett meg…

Egy 14 éves kisfiú annak idején, saját bevallása szerint alkoholista anyja mellől Budapestre menekül, hogy elkezdje önálló életét és vágyai szerint NB1-es focicsapat tagja lehessen.

Elmondása szerint már akkor is egy igen talpraesett egyéniség volt, így nem okozott számára gondot, hogy eltartsa magát.

Anyja iránt érzett megvetése, bár  kislánya születése után, kissé enyhülni látszik, ugyanakkor mivel a női modell számára csalódottságot hozott, nem tud mély felszabadult érzéseket kapcsolataiba belevinni és azok, egoizmusának köszönhetően tiszavirág életűek.

Higgadt, megnyerő stílusára, habitusára az FTC akkori vezetősége is felfigyelt így 28 évesen a szakosztály elnökeként debütál.

Szabadidejében pedig több-kevesebb ideig  ismert hölgyek oldalán pózol, mint a Fradi-vezér.

Aztán gondol egyet és olvasottságát bizonyítva az egyik közösségi oldalon figyelemfelkeltő, mély gondolatokkal felruházott idézetekkel jelenik meg.

 

Mi nők pedig elgondolkodunk azon, hogy itt van egy férfi, aki nem a vonzó külsejével, szépségével akar hódítani, hanem mélyen megélve az élet pillanatait , igyekszik ezt másokkal is megosztani.

Felfigyelünk rá, hiszen a mai világban igen érdekes egy 33 éves pasi, aki elmélázik  idézeteken, keresve az élet mélyebb értelmét.

Túlnyomórészt női követőkre tesz szert,  ugyanis általában a nők, túl a tinédzserkoron, ha egy férfi nem kifejezetten szép és még kopasz is … 🙂  ösztönösen érzik a férfihormonok a tesztoszteron jelenlétét, igen magas szinten . Ha pedig mindez együtt jár higgadtsággal, stílussal, igényességgel és  némi spiritualitással, a figyelem középpontjában marad.

Miközben az újságok, arról cikkeznek, hogy Berki Krisztián éppen kivel-merre, addig ő felkéri Szily Nórát, hogy készítsen vele egy riportot, hiszen ő, szegény többszörösen kiégett férfi, szeretné magát megismerni… és persze erre kicsiny országunk műsorvezető-pszichológusa éppen a legalkalmasabb.

Ennek és természetesen további higgadt, visszafogott  riportoknak köszönhetően, egyre többen lesznek kíváncsiak Berki Krisztiánra.



Mígnem egy szép napon  közli velünk, hogy megkapta élete “hatalmas lehetőségét”… kb., mintha egy hollywoodi  főszerepre kérték volna fel… az Édes élet valóságshow egyik kiszemelt áldozata lett.

Annyira örül, hogy észre sem veszi,  egy-két követővel kevesebb, de tegyük hozzá az élet őt igazolja, hiszen  célja a népszerűség.

A sors ügyes játékának köszönhetően éppen ezidőben várja kislánya születését, így a valóságshow még nagyobb ismertséget hoz.

Nyilvánvalóan egyre több a női követő, rajongó és egyre több a gyűlölködő férfitábor. Hiszen itt egy kétméteres hegyoldal, márkás cuccokban, váltogatja a jobbnál jobb nőket és puffogtatja a bölcsességeit, melyek nyilvánvalóan minden önmagával nem békében élő pasit irritálnak.

Ki ez? Mi az, amit letett az asztalra? Miért van ennyi rajongója?

Stílusára és arra, ahogyan magára vonja a figyelmet több szponzor  is felfigyel, így nagyon rövid idő alatt , olyan  cégek állnak mögötte, akik biztosítják materiális világunkban azokat a feltételeket számára, melyekkel hitelessé válik  az un. “személyes márkaépítés – életmódvezetés “.

Mivel egyre több a követő/rajongó, egyre több az ellenség is.

Felszínre kerül egy olyan téma, mely a mai napig nem tisztázódott:

Berki és a 45 milliós sikkasztás.

Sokan gondolták, hogy egy-két lejárató cikk elég is lesz, hogy csírájában elfojtsák a médiában szárnyalását… ez viszont – köszönhetően a szponzorcégek háttérmunkájának- nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, sőt  még nagyobb tömeget vonzott, hiszen az emberek a botrányra éhesek.

A “mi” Berki Krisztiánunk pedig ugyan lubickol a sikerben, de mivel anyjának köszönhetően pszichésen sérült, férfiasságát testépítőként vagy éppen a Duna “átúszásával” teszteli tovább.

Mindemellett azonban mi követők,egyre jobban rácsodálkozunk az egyre érdekesebb, szinte értelmezhetetlen posztokra, gyomorforgató nyilatkozatokra, melyeket igazából nem lehet hová tenni. Gondolhatunk a szteroidok hatására vagy az un. Hitler-szindrómára, amikor olyan hatalom kerül a valaki kezébe, melynek hatására extrém tettei, megnyilvánulásai vannak  vagy meggyőződése, hogy helyes úton jár és csak az ő életfelfogása az, ami működik…

Na persze ezzel még nincs vége.

Jön a második Szily Nóra riport, ahol az összes kérdésre a “Nem tudom…” a bevezető mondat.

Akarva-akaratlanul felmerül a kérdés, hogy akkor mi is az, amit tud?!

Nos egyet biztosan tudott: Hogyan szerezzünk barátokat?!

Dale Carnegie azonos című könyvét saját bevallása szerint  alaposan áttanulmányozta.

Annak viszont sajnos nem sikerült utánanéznie, hogy vajon, hogyan is kell őket megtartani…

Igaz arra rájött, hogy a szponzor kapcsolatok sem sorolhatóak a barátság kategóriába. Nekik is, csak addig kell amíg pénzt hoz. De észre sem veszi, hogy már-már a szponzor cégek is hülyét csinálnak belőle, pusztán a “lájkokért”.

A nézettség érdekében még azt is bevállalja, hogy a lehető legtrógerebb színben tüntessék fel a valóságshowban vagy vérlázító posztokat tegyenek ki az oldalára, mindezt ismét csak a lájkokért a hozzászólásokért. Mivel stagnál a nézettség kitalálnak egy sztorit, miszerint a Berki spermája 10 milliót ér… Ami persze még mindig nem durrant akkorát… így kivasaltatja a heréit, okot adva a médiának arra, hogy újból cikkezzenek.

 

Aztán jön az újabb Arnold megmérettetés, melynek köszönhetően már versenyidőszakon kívül is AIDS-es betegeket meghazudtoló arckifejezéssel él és kb. 20 évvel látszik idősebbnek.

Mindemellett pedig meghökkentő nyilatkozataival és posztjaival hergeli követőit. Persze van már igen számottevő férficsapat, akik időt és energiát nem kímélve folyamatában töltik meg valóságtartalommal posztjait.

Egy biztos: sajnálatos módon ennek az embernek már nincs önálló élete, gondolatai. Az elvárások tüzében él… és retteg attól, hogy megszűnik az érdeklődés irányában.

Bárki számára is vonzó “a Berki Krisztián élete” , sajnos az valóban csak egy lufi, melyben már régen szögek súrlódnak és csak idő kérdése, hogy mikor durran szét……ugyanakkor

összegezve:  talán van még visszaút, megtalálja végre önmagát, tisztára tudja mosni a nevét és  képes egy olyan dolgot felépíteni, ahol valóban tud példát mutatni, hogy hogyan is kell, hatékonyan és példaértékűen egy “személyes márkát” felépíteni.

Jeremiás Katalin

 —

Ha tetszett a bejegyzés, köszönjük, ha megosztod másokkal is. További inspirációért,

plusz tartalmakért kövess bennünket Facebook oldalunkon is, melyet ide kattintva érhetsz el,

vagy látogasd meg weboldalunkat:

 

 

Címkék: , ,
Tovább a blogra »